Már nem kötelező vezetni az útnyilvántartást az áfa visszaigényléséhez

2019.01.11. 18:52

Az egyszerűsödő adminisztrációnak köszönhetően várhatóan többen élnek majd ezzel a lehetőséggel, ami még kedvezőbbé teszi a komplex szolgáltatási csomagot jelentő tartós bérleti konstrukciót - hívja fel a figyelmet a flottakezeléssel foglalkozó Arval.

„Az Arval flottakezelőnél üdvözöljük a változást, tapasztalataink szerint ugyanis a magyar kis- és középméretű vállalkozások jó részének kapacitási okok miatt komoly gondot okoz az áfa-visszaigényléshez szükséges útnyilvántartás folyamatos adminisztrációja. A jogszabály-módosítással ez a probléma viszont megszűnik, így várhatóan még többen élnek majd az 50 százalékos visszatérítés nyújtotta előnyökkel" – nyilatkozta a közleményben Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója.

Az áfa visszaigényléshez kapcsolódó útnyilvántartás kötelező vezetésének eltörlése elősegítheti a tartós gépjárműbérleti konstrukciók jövőbeli terjedésétForrás: APF/F.FOUCHA/Franck Foucha

Az áfa-visszatérítés lehetősége mellett a tartós bérlet fontos előnye, hogy a szerződéssel a cég egy komplex szolgáltatási csomagot vesz igénybe, amelybe a jármű finanszírozása mellett a flotta kezelése is beletartozik - áll a Piac&Profit összeállításában.

A konstrukció jellemzően magába foglalja az autók szervizeltetését, a biztosítási ügyintézést, az esetleges baleset és büntetés kezelését, valamint a cég mobilitásának biztosításához a csereautó-szolgáltatást is. Nem utolsósorban a tartós bérlet hosszú távon kiszámíthatóvá, átláthatóvá teszi a költségeket, és optimalizálja a cégautók által megkövetelt ráfordítást.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!